MOKYKLOS NAUJIENOS
Projektas „Pažinkime ir atraskime Lietuvą“. Kelionė į Klaipėdos kraštą.

Ankstyvą spalio 24 d. rytą smagiai nusiteikusių septintokų ekipažas su mokytojomis Vaida Jarusevičiene ir Asta Labutiene pajudėjo Klaipėdos link. Taip prasidėjo trečiasis projekto “Atraskime ir pažinkime Lietuvą” kelionių šeštadienis.

Nors laukė tolimas kelias, bet snausti autobuse neteko. Mokytojų vedama viktorina skatino stebėti aplinką ir ieškoti atsakymų. Klausimų būta įvairių. Žingeidūs septintokai netruko susirinkti taškus – saldainius ir gauti prizus su projekto atributika. Kelionė pirmyn neprailgo.

Persikėlę keltu į Smiltynę, atsidūrėme kitos stichijos – jūros pasaulyje. Lietuvos jūrų muziejuje mūsų jau laukė puikus edukatorius Valdas, kuris visus pakvietė į edukacinį užsiėmimą “Priimk jūros iššūkį”. Iššūkis buvo išties nemenkas. Pajutome, kuo “kvėpuoja” gyvenimas jūroje! Edukatoriaus mokomi atlikome daug praktinių išbandymų: nuo mazgų, kilpų rišimo, taisyklingo liemenės užsimovimo, vėliavėlių reikšmių šifravimo, Morzės abėcėlės pažinimo iki laivo vairavimo ir piratų bausmių patyrimo. Išklausę įtaigų pasakojimą – įvadą apie slėpiningą, daug ištvermės reikalaujantį, iššūkių pilną žmogaus ir jūros gyvenimą, pasiskirstėme į komandas ir atlikome užduotis. Mokiniams labai patiko inovatyvi, daug aktyvaus veiksmo ir mąstymo reikalaujanti edukacija. Dėkojame edukatoriui Valdui už sudominimą ir kantrų mokymą, o ir mes jam palikome labai gerą įspūdį – žingeidūs, disciplinuoti, veiklūs.

Po edukacijos pasinėrėme į paslaptingą jūros gyvių pasaulį. Muziejaus akvariume stebėjome eršketų pietus. Nuo jūrų liūto “pietų stalo” kai kurie gavome nemažą vandens pliūpsnį, iš arti pamatėme pingvinų, ruonių bendrijų gyvenimus. Neskubėdami perskaitėme informacinius stendus, kurie čia labai patrauklūs ir išsamūs.

Viešnagę užbaigėme delfinariume. Stebėjome delfinų ir jūrų liūtų pasirodymus, žavėjomės įspūdingomis vaizdo projekcijomis, kalbančiomis apie šių jūros gyvūnų ir žmonių bičiulystę. Jautėme, jog esame atsakingi už planetos išsaugojimą, švarą, už pagarbų elgesį su gamta.

Tą popietę akys užfiksavo begalę gražių vaizdų, širdys pajuto šiltų jausmų. Ir ne tik jūros pasauliui, bet ir vieni kitiems. Tokios jau tos kelionės – atrasdami Lietuvą vis labiau atrandame ir pažįstame ir patys save, ir kitus.

Grįždami stabtelėjome Kryžkalnyje prie Lietuvos partizanų memorialo. Trumpam sustojome pagerbdami istorinį atminimą prie sutemose skendinčio obelisko. Akimirka – ir vėl pajudame pirmyn. Ten, kur namai.

Tiesa, autobuse dar įvyksta pažadėtosios viktorinos antroji dalis – juk taip smagu ir prasminga įtvirtinti, ką pamatėme kelionės tikslo vedami. Gera patirti, kad grįžti praturtėjęs žiniomis, suvokimu, patirtimi.

Kelias baigiasi mokyklos kieme, tačiau kelionė nesibaigia, ją tęsiame kiekvienas savo mintyse ir širdyje…

Etikos ir meninio ugdymo mokytoja Asta Labutienė.

Naujienų prenumerata

Sužinokite mokyklos naujienas pirmi.